Ik heb onlangs meegedaan aan mijn eerste kortfilms en dat was echt een supertoffe ervaring. Alles begon toen eerstejaarsstudenten van het LUCA School of Arts een casting voor hun kortfilms online hadden gezet via In The Picture. Ik had me ingeschreven, zonder echt te weten wat ik kon verwachten. Een paar maanden later mocht ik naar de castingdag op campus Narafi.
Toen ik aankwam op de castingdag, moesten we één voor één de kamer binnengaan. Toen ik naar binnen ging, zaten er ongeveer 15 studenten. Allemaal om te kijken. Dat versterkte de stress toch wel, moet ik zeggen. Ik kon achteraf niet zeggen of ik het goed of slecht had gedaan. Ik was eigenlijk gewoon trots dat ik het had gedaan en had gedurfd. Daarna was het even afwachten of ik uiteindelijk rollen aangeboden kreeg of niet.
Enkele dagen later kreeg ik een eerste rol. Uiteindelijk had ik zelfs keuze uit meerdere rollen in verschillende films, wat ik niet had verwacht.
Ik heb uiteindelijk in twee kortfilms meegespeeld: in één als hoofdrol en in de andere als bijrol. Vooral die met de hoofdrol was echt geweldig. De set voelde heel professioneel aan en het team was supertof, waardoor ik me snel op mijn gemak voelde.

De draaidagen vielen in de paasvakantie. De eerste draaidag was wel spannend, want het was de eerste keer dat ik echt voor een camera acteerde met anderen. Maar eens we bezig waren, viel dat eigenlijk heel goed mee en heb ik er vooral van genoten. De tweede dag was nog leuker, omdat ik me al veel meer op mijn gemak voelde en gewoon meer durfde.
Deze ervaring heeft me alleen maar meer zin gegeven om verder te gaan met acteren. Ik ga me dus zeker blijven inschrijven voor castings en zien waar het me brengt.